• Skip navigation
  • Skip to navigation
  • Skip to the bottom
Simulate organization breadcrumb open Simulate organization breadcrumb close
Logo CSE, Professur für Didaktik der Informatik
  • FAUTo the central FAU website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik
Suche öffnen
  • Deutsch
  • Campo
  • StudOn
  • FAUdir
  • Jobs
  • Map
  • Help
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Technische Fakultät
  3. Department Informatik

Logo CSE, Professur für Didaktik der Informatik

Navigation Navigation close
  • Staff
    • Head of Chair
    • Secretariat
    • IT – Support
    • Scientific Staff
    • Alumni
    • Job Offerings
    Staff
  • Teaching
    • Teacher Training in Computer Science
      • Prospective Students
      • Students
    • Lectures
    • Specialization Area: Computer Science in Education
    • Professional Development
    Teaching
  • Research
    • Running Projects
    • Completed Projects
    • Publications
    • Poster Presentations
    Research
  • School
    • Teacher Training
    • Professional Development
    • Teaching Materials
    • Science Week at Bavarian Grammar Schools
    School
  • Outreach
    • Girls‘ Day
    • Girls and Technology
    • Long Night of Sciences
    Outreach
  1. Home
  2. Staff
  3. Scientific Staff
  4. Annabel Lindner

Annabel Lindner

In page navigation: Staff
  • Head of Chair
  • Secretariat
  • Scientific Staff
    • Annabel Lindner
    • Dominic Lohr
    • Felix Grelka
    • Jonas Vollhardt
    • Patrick Löffler
    • StR Joachim Hofmann
    • StR Lars Wechsler
    • StRin Anne-Kathrin Jäger
    • StRin Claudia Neuner
    • StRin Katrin Stahl
    • StRin Michaela Müller-Unterweger
    • StRin Stefanie Senft
  • IT - Support
  • Alumni
  • Job Offerings

Annabel Lindner

Annabel Lindner, M. Ed.

Annabel Lindner

Department of Computer Science
Professorship for Computer Science Education

Room: Raum 04.157
Martensstraße 3
91058 Erlangen
  • Phone number: +49 9131 85-27688
  • Email: annabel.lindner@fau.de
  • Website: https://www.ddi.tf.fau.de
  • Research Gate: Page of Annabel Lindner

Office hours

nach Vereinbarung per Mail

Courses

  • Vorbereitung auf das Staatsexamen in Didaktik der Informatik
  • Vorbereitung auf das Staatsexamen in Informatik für Lehramtsstudierende

Publications

2024

  • Lindner, A., & Berges, M.-P. (2024). Reconstruction of Transformative CS Topics in Education: A Model Proposal for Artificial Intelligence. Journal of Digital Life and Learning, 4, 25-42. https://doi.org/10.51357/jdll.v4i1.274
    DOI: 10.51357/jdll.v4i1.274
    BibTeX: Download

2023

  • Lindner, A., Berges, M.-P., Rösch, M., & Franke, F. (2023, September). Ab an die Kiste: Konzeption eines mobilen Lernlabors zu KI. Poster presentation at INFOS 2023 - Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit., Würzburg, DE.
    DOI: 10.18420/infos2023-052
    BibTeX: Download
  • Lindner, A., Berges, M.-P., Rösch, M., & Franke, F. (2023). Implementing a Portable Learning Lab on Artificial Intelligence: It’s AI in a Box! In Jean-Philippe Pellet and Gabriel Parriaux (Eds.), Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education. ISSEP 2023. (pp. 26-39). HEP Vaud, Lausanne, CH: Cham: Springer.
    DOI: 10.1007/978-3-031-44900-0_3
    BibTeX: Download
  • Lindner, A., Müller-Unterweger, M., Berges, M.-P., & Rösch, M. (2023). KI in der Kiste: Unterrichtsaktivitäten aus einem Lernlabor zum Thema Künstliche Intelligenz. Informatische Bildung in Schulen, 1(1). https://doi.org/10.18420/ibis-01-01-03
    DOI: 10.18420/ibis-01-01-03
    BibTeX: Download
  • Lindner, A., Müller-Unterweger, M., Löffler, P., Lohr, D., & Berges, M.-P. (2023). Von Autonomem Fahren bis Zahnarzt - Vorstellungen von Schüler:innen zu Künstlicher Intelligenz und ihre Integration in den Informatikunterricht. In Lutz Hellmig, Martin Hennecke (Hrg.), Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit (S. 93-102). Würzburg, DE: Bonn: Gesellschaft für Informatik.
    DOI: 10.18420/infos2023-007
    BibTeX: Download

2021

  • Lindner, A. (2021). Designing a Teacher PD Programme for AI – First Steps. Poster presentation at WiPSCE '21: The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Virtual Event, Erlangen, Germany.
    DOI: 10.1145/3481312.3481350
    BibTeX: Download
  • Lindner, A., Berges, M.-P., & Lechner, M. (2021). KI im Toaster? Schüler:innenvorstellungen zu künstlicher Intelligenz. In Ludger Humbert (Hrg.), Informatik - Bildung von Lehrkräften in allen Phasen. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule (S. 133-142). Wuppertal (virtuell), DE: Bonn: Gesellschaft für Informatik.
    DOI: 10.18420/infos2021_f199
    BibTeX: Download

2020

  • Lindner, A., & Berges, M.-P. (2020). Can you explain AI to me? Teachers’ pre-concepts about Artificial Intelligence. In 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). Uppsala, SE.
    DOI: 10.1109/FIE44824.2020.9274136
    BibTeX: Download
  • Lindner, A., & Seegerer, S. (2020). AI Unplugged – Künstliche Intelligenz ohne Computer unterrichten. LOG IN - Informatische Bildung und Computer in der Schule, 193-194, 81-84.
    BibTeX: Download
  • Seegerer, S., Michaeli, T., Lindner, A., Romeike, R., & Koerber, B. (2020). EDITORIAL: Jetzt ist KI-Sommer! LOG IN - Informatische Bildung und Computer in der Schule, 193-194, 3.
    BibTeX: Download

2019

  • Berges, M.-P., Ehmann, M., Hennecke, M., Heuer, U., Lindner, A., Gall, R.,... Pöhner, N. (2019). Erfahrungsbericht zur Qualifizierungsmaßnahme Informatik als Erweiterungsfach (Lehramt Realschule) in Bayern. In Arno Pasternak (Hrg.), Proceedings der 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule (INFOS) (S. 161-170). Dortmund, DE: Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V. (GI).
    BibTeX: Download
  • Lindner, A., & Romeike, R. (2019). Teachers’ Perspectives on Artificial Intelligence. In Eglė Jasutė and Sergei Pozdniakov (Eds.), ISSEP 2019 - 12th International conference on informatics in schools: Situation, evaluation and perspectives, Local Proceedings (pp. 22 - 29). Larnaca, CY.
    BibTeX: Download
  • Lindner, A., Seegerer, S., & Romeike, R. (2019). Unplugged Activities in the Context of AI. In Pozdniakov, Sergei Dagiene, Valentina (Eds.), Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics - 12th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives (ISSEP), 2019, Proceedings (pp. 123-135). Larnaca, CY: Springer.
    DOI: 10.1007/978-3-030-33759-9_10
    BibTeX: Download
  • Seegerer, S., Lindner, A., & Romeike, R. (2019). AI Unplugged – Wir ziehen Künstlicher Intelligenz den Stecker. In Arno Pasternak (Hrg.), Proceedings der 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule (INFOS). Dortmund: Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V. (GI).
    BibTeX: Download
Professur für Didaktik der Informatik
Martensstr. 3
91058 Erlangen
  • Impressum
  • Datenschutz
  • Barrierefreiheit
  • Facebook
  • RSS Feed
  • Twitter
  • Xing
Nach oben